oFfIcErLeGenD |
Wysłany: Czw 15:15, 27 Mar 2008 Temat postu: |
|
Jednostki
Probe
Typ: unoszący się, robot
Koszt: Minerał 50
Życie: 40 (20 en. + 20)
Liczba zajmowanych slotów: 1
Armor początkowy: 0
Czas produkcji: 13 s
Atak (Ziemia): 5
Atak (Powietrze): -
Skrót klawiszowy: P
Opis: Jednostka zbierająca surowce i stawiająca budowle u Protossa. Jej obecność jest potrzebna tylko do zainicjowania budowy danego obiektu. Dzięki temu jeden Probe może w krótkim odstępie czasu postawić kilka struktur.
Najwięksi wrogowie: -
Zealot
Typ: naziemny, organiczny
Koszt: Minerał 100
Życie: 160 (60 en. + 100)
Liczba zajmowanych slotów: 2
Armor początkowy: 1
Czas produkcji: 25 s
Atak (Ziemia): 16 / 18 / 20 / 22
Atak (Powietrze): -
Skrót klawiszowy: Z
Opis: Najmocniejsza podstawowa jednostka atakująca spośród wszystkich ras. Niestety również najdroższa i najwolniej produkowana, a do tego zajmująca dwa sloty. Zaletami Zealota są: siła, odnawialność energii (podobnie jak każda jednostka Protossa) oraz upgrade poprawiający szybkość poruszania się (dostępny w Citadel of Adun).
Najwięksi wrogowie: Firebat, Siege Tank, Spider Mine (research Vulture), Zergling (dużo, z Adrenal Spines), Hydralisk (kilka), Lurker, Dark Templar, High Templar, Reaver, Archon.
Dragoon
Typ: naziemny, maszyna
Koszt: Minerał 125 Gaz 50
Życie: 180 (80 en. + 100)
Liczba zajmowanych slotów: 2
Armor początkowy: 1
Czas produkcji: 32 s
Atak (Ziemia): 20 / 22 / 24 / 26
Atak (Powietrze): 20 / 22 / 24 / 26
Skrót klawiszowy: D
Opis: Najdroższa i najsilniejsza spośród średnich jednostek wszystkich ras. Wadami Dragoonów są wolnostrzelność oraz ich duże rozmiary, a co za tym idzie niezbyt wygodne kierowanie oddziałem. Do Shuttla mieszczą się tylko dwa Dragoony - zajmują więc tyle samo miejsca, co np. Reavery. Warto dokupić do Dragoonów upgrade na większy zasięg ataku, dostępny w Cybernetics Core.
Najwięksi wrogowie: Marine (dużo), Firebat (dużo), Spider Mine (research Vulture), Siege Tank (kilka), Zergling (dużo, z Adrenal Spines), Lurker, Dark Templar, High Templar, Reaver, Archon, Carrier.
High Templar
Typ: unoszący się, organiczny
Koszt: Minerał 50 Gaz 150
Życie: 80 (40 en. + 40)
Liczba zajmowanych slotów: 2
Armor początkowy: 0
Czas produkcji: 32 s
Atak (Ziemia): -
Atak (Powietrze): -
Skrót klawiszowy: T
Opis: High Templar nie atakuje w bezpośredniej walce, posiada jednak wartościowe upgrady, bez których jest bezużyteczny. Są to Psionic Storm oraz Hallucination. Najczęściej jednak gracze wybierają ten pierwszy, ze względu na siłę rażenia. High Templary uzbrojone w Stormy są postrachem słabszych jednostek, zwłaszcza tych, którymi dysponuje Zerg. Dlatego High Templarów wykorzystuje się głównie w atakach (np. Combo), właśnie przeciw tej rasie.
Najwięksi wrogowie: Wszystko, co atakuje jednostki naziemne.
Archon
Typ: unoszący się, robot
Koszt: (koszt dwóch High Templarów)
Życie: 360 (350 en. + 10)
Liczba zajmowanych slotów: 4 (Archon Warp - liczba ta nie obejmuje dwóch High Templarów)
Armor początkowy 0
Czas produkcji: 13 s (Summoning z dwóch High Templarów)
Atak (Ziemia): 30 / 33 / 36 / 39
Atak (Powietrze): 30 / 33 / 36 / 39
Skrót klawiszowy: R
Opis: Archon to potężna jednostka, której siła tkwi w energii. Archony zadają w krótkim czasie dotkliwe straty wrogim jednostkom, są znakomite przeciw Zergowi - Zeglingi i Mutaliski to dla nich pryszcz. Śmiertelnymi wrogami Archona są natomiast mocne jednostki, które dodatkowo mogą pozbawić go energii.
Najwięksi wrogowie: Marine (dużo), Firebat (dużo), Siege Tank (dużo), Science Vessel, Battlecruiser, Zergling (dużo, z Adrenal Spines), Hydralisk (dużo), Queen, Ultralisk, Guardian, Zealot (dużo), Dark Templar, Reaver, Carrier, Dark Archon.
Dark Templar
Typ: naziemny, organiczny
Koszt: Minerał 125 Gaz 100
Życie: 120 (40 en. + 80)
Liczba zajmowanych slotów: 2
Armor początkowy: 1
Czas produkcji: 32 s
Atak (Ziemia): 40 / 43 / 46 / 49
Atak (Powietrze): -
Skrót klawiszowy: K
Opis: Znakomita jednostka, niewiele droższa od Dragoona, za to permanentnie zacloakowana. W dodatku Darki zadają ogromne straty rywalowi, który w porę nie zadbał o produkcję detektorów. Dark Templary świetnie nadają się także do zwiadu, Dropa, Combo oraz ataków na nowo powstałą kolonię przeciwnika. Jest to naprawdę świetna jednostka, w którą warto zainwestować.
Najwięksi wrogowie: Science Vessel, Overlord, Observer (detektory).
Dark Archon
Typ: unoszący się, robot
Koszt: (koszt dwóch Dark Templarów)
Życie: 225 (200 en. + 25)
Liczba zajmowanych slotów: 4 (Dark Archon Meld - liczba ta nie obejmuje dwóch Dark Templarów)
Armor początkowy: 1
Czas produkcji: 13 s (Summoning z dwóch Dark Templarów)
Atak (Ziemia): -
Atak (Powietrze): -
Skrót klawiszowy: R
Opis: Jednostka specjalna o wielu zdolnościach, z których podstawową jest Feedback (działa tylko na jednostki z energią - tyle ile jednostki jej posiadają w danej chwili zamienia się na obrażenia dla nich - w większości przypadków kończy się to śmiercią wrogiej jednostki). Dodatkowymi funkcjami Dark Archona są: Mind Control (przejęcie dowolnego wrogiego unita), Maelstrom (ogłuszenie jednostek organicznych znajdujących się w obszarze działania tej funkcji - przez jakiś czas nie mogą się poruszać i atakować) oraz Argus Talisman (+50 punktów energii). Dark Archon standardowo posiada 200 punktów energii.
Najwięksi wrogowie: Wszystko, co atakuje jednostki naziemne, Dark Archon.
Shuttle
Typ: powietrzny, maszyna
Koszt: Minerał 200
Życie: 140 (60 en. + 80)
Liczba zajmowanych slotów: 2
Armor początkowy: 1
Czas produkcji: 38 s
Atak (Ziemia): -
Atak (Powietrze): -
Skrót klawiszowy: S
Opis: Statek transportowy Protossa, wyposażony w 8 miejsc załadunkowych. Niezbyt szybki, jednak można do niego zakupić upgrade na szybsze przemieszczanie się.
Najwięksi wrogowie: Wszystko, co atakuje jednostki powietrzne.
Reaver
Typ: naziemny, robot
Koszt: Minerał 200 Gaz 100
Życie: 180 (80 en. + 100)
Liczba zajmowanych slotów: 4
Armor początkowy: 0
Czas produkcji: 44 s
Skrót klawiszowy: R
Atak (Ziemia): 100 (wartość przpadająca na 1 Scaraba)
Atak (Powietrze): -
Opis: Reavery mają wiele wad: są stosunkowo drogie, zajmują dużo slotów, a przy tym są słabe ze względu na swój armor oraz HP. Na dodatek potrzebują długiego czasu produkcji. Są również bezbronne na ataki powietrzne. Jednak Reavery mają jeden z największych zasięgów ataku w grze, porównywalny z zasięgiem rozłożonego Siege Tanka. Drop z dwóch Reaverów w peony przeciwnika może skutecznie unieruchomić jego gospodarkę, a to za sprawą potężnych rozbryzgowych Scarabów, które przenosi Reaver. Liczbę Scarabów można zwiększyć, poprzez odpowiedni upgrade w Robotics Support Bay.
Najwięksi wrogowie: Spider Mine (research Vulture), Vulture, Siege Tank (kilka), Zergling (dużo), Hydralisk (dużo), Lurker, Ultralisk, Zealot (kilka), Dragon (kilka), Dark Templar, High Templar, Archon, Infested Terran.
Observer
Typ: powietrzny, maszyna
Koszt: Minerał 25 Gaz 75
Życie: 60 (20 en. + 40)
Liczba zajmowanych slotów: 1
Armor początkowy: 0
Czas produkcji: 25 s
Atak (Ziemia): -
Atak (Powietrze): -
Skrót klawiszowy: O
Opis: Observer to najlepszy detektor w grze - mały, tani, zajmujący tylko jeden slot. Małego HP oraz słabego armora nie należy uznawać za wady ponieważ Observer jest permanentnie zacloakowany. To oznacza, że bez detektora przeciwnik nie namierzy Observera przez całą grę! Szybszą prędkość poruszania się oraz większe pole widzenia można sobie zapewnić odpowiednimi upgradami w Observatory. Oprócz detekcji Observer znakomicie nadaje się do rekonesansu terenu oraz do szpiegowania przeciwnika.
Najwięksi wrogowie: Science Vessel, Overlord (detektory).
Scout
Typ: powietrzny, maszyna
Koszt: Minerał 275 Gaz 125
Życie: 250 (100 en. + 150)
Liczba zajmowanych slotów: 3
Armor początkowy: 0
Czas produkcji: 50 s
Atak (Ziemia): 8 / 9 / 10 / 11
Atak (Powietrze): 28 / 30 / 32 / 34
Skrót klawiszowy: S
Opis: Scouty są bardzo mocne i zwrotne, przez co niezastąpione w walkach powietrznych. Nie zmienia to faktu, że to jedna z najdroższych jednostek w grze, do tego wolna w produkcji. Scouty doskonale nadają się do zwiadu, rozpoznania terenu oraz ochrony i wspomagania innych jednostek (np. Carrier)
Najwięksi wrogowie: Battlecruiser, Valkyrie Frigate, Wraith, Science Vessel, Goliath, Scourge, Hydralisk (kilka), Devourer, Corsair, Carrier, Archon, High Templar.
Carrier
Typ: powietrzny, maszyna
Koszt: Minerał 350 Gaz 250
Życie: 450 (150 en. + 300)
Liczba zajmowanych slotów: 6
Armor początkowy: 4
Czas produkcji: 88 s
Atak (Ziemia): 6 / 7 / 8 / 9 (wartości przypadające na 1 Interceptor)
Atak (Powietrze): 6 / 7 / 8 / 9 (wartości przypadające na 1 Interceptor)
Skrót klawiszowy: C
Opis: Carriery to najpotężniejsze jednostki Protossa - latające bastiony, bardzo wytrzymałe, drogie i powolne. Każda Carriera może być wyposażona w max. 8 Interceptorów (po upgradzie, w który dobrze jest zainwestować). Kilka Carrier zadaje ogromne zniszczenia przeciwnikowi, siejąc w jego bazie chaos i popłoch. Taki elitarny oddział warto ubezpieczać kilkoma Observerami, Scoutami oraz Arbitrem - jest to prawdziwa mieszanka wybuchowa.
Najwięksi wrogowie: Goliath (kilka), Wraith (dużo), Valkyrie Frigate, Science Vessel, Battlecruiser, Hydralisk (dużo), Queen, Scourge (bardzo dużo), Defiler, Devourer (dużo), High Templar (kilka), Archon (dużo), Dragoon (dużo), Scout (dużo), Corsair (bardzo dużo), Arbiter.
Arbiter
Typ: powietrzny, maszyna
Koszt: Minerał 100 Gaz 350
Życie: 350 (150 en. + 200)
Liczba zajmowanych slotów: 4
Armor początkowy: 1
Czas produkcji: 101 s
Atak (Ziemia): 10 / 11 / 12 / 13
Atak (Powietrze): 10 / 11 / 12 / 13
Skrót klawiszowy: A
Opis: Arbiter to specjalistyczna i droga jednostka Protossa, która potrzebuje najwięcej czasu na wyprodukowanie, spośród wszystkich w grze. Arbiter cloakuje przyjazne jednostki znajdujące się obok niego. Pozwala także na transport kilku jednostek naraz, przywołując je do siebie (Recall). Unieruchamia ponadto wrogie jednostki poprzez zamrożenie ich (Stasis Field). Standardowo Arbiter posiada 200 punktów energii, którą to wartość można zwiększyć poprzez dokupienie specjalnego upgradu. (Oczywiście Recall oraz Stasis Field także wymagają uprzedniego wykupienia). Ciekawostką jest fakt, że Arbiter, jako jedyna jednostka specjalna w grze ma możliwość ataku.
Najwięksi wrogowie: Goliath, Science Vessel, Wraith (kilka), Valkyrie Frigate, Battlecruiser, Hydralisk (kilka), Devourer, Scourge, Mutalisk (kilka), Scout, Carrier, Corsair.
Corsair
Typ: powietrzny, maszyna
Koszt: Minerał 150 Gaz 100
Życie: 180 (80 en. + 100)
Liczba zajmowanych slotów: 2
Armor początkowy: 1
Czas produkcji: 25 s
Atak (Ziemia): -
Atak (Powietrze): 5 / 6 / 7 / 8
Skrót klawiszowy: O
Opis: "Korsarze" to małe, zwinne samolociki Protossa, których zaletą jest szybkostrzelność. Niestety atakują jedynie powietrznych wrogów, dlatego trzeba być czujnym i gdy zrobi się gorąco, (stosunkowo) szybko uciekać z opresji.
Najwięksi wrogowie: Marine (kilka), Goliath, Wraith, Valkyrie Frigate, Battlecruiser, Hydralisk (kilka), Scourge (kilka), Devourer, High Templar, Carrier, Archon, Scout. |
|